Veebikasutatavus: Positiivne ja Negatiivne Näide

Tere taas! Seekord vaatleme kahte näidet veebikasutatavusest, mis mõjutavad meie igapäevast veebikogemust. Alustame positiivsest näitest ja liigume seejärel negatiivse poole.

Positiivne näide:

Vaadakem esmalt Google’i kodulehte. See on üks parimaid näiteid lihtsast ja kasutajasõbralikust disainist. Kodulehe paigutus on selge ja lihtne, pakkudes kasutajatele hõlpsat navigeerimist. Otsinguriba on kohe silmatorkav ja keset lehekülge, muutes selle kergesti ligipääsetavaks. Lisaks laadib Google’i koduleht kiiresti, mis tagab sujuva kasutajakogemuse. Kasutajad saavad kiiresti ja lihtsalt leida seda, mida nad otsivad, olles kõigest mõne klõpsu kaugusel vajalikust teabest.

Negatiivne näide:

Teisest küljest võib mõni veebipood olla negatiivseks näiteks veebikasutatavusest. Näiteks võib see olla liiga ülerahvastatud ja segane, pakkudes kasutajatele liiga palju reklaame, pop-up aknaid või keerulist navigeerimissüsteemi. See võib segadusse ajada kasutajaid ja neid veebilehelt lahkuma sundida. Lisaks võib veebileht olla aeglane laadimisega, mis võib kasutajate kannatlikkust proovile panna ja neid alternatiivsete lahenduste otsingule suunata.

Kokkuvõttes näitavad need näited selgelt, kuidas veebikasutatavus võib oluliselt mõjutada meie veebikogemust. Hea veebidisain ja kiire laadimisajaga leheküljed muudavad meie veebilehitsemise sujuvaks ja nauditavaks, samas kui halb veebikasutatavus võib kasutajaid pettuma panna ja neid eemale tõugata.

Comments

Popular posts from this blog

ERR, Postimees ja Uus meedia...?

Interneti kujunemislugu

Noppeid IT ajaloost